පුන්චි කාලේ


මට හිතුන පුන්චි කාලෙ ඉඳල මම ලබපු අත්දැකීම් එක එක මේකෙ ලියන්න. ඒව කතාවක් විදිහට එකින් එක ගැලපෙන්නෙ නැති වෙන්නත් පුලුවන්.

අපි පොඩිකාලෙ හිටියෙ තාත්තලගෙ මහ ගෙදර, එහෙ හිටිය ලොකු නැන්ද, එයා විවාහයෙන් වෙන්වෙලා ගෙදර හිටියෙ. වැදගත්ම දේ තමා තාත්තගෙ පවුලෙ ඔක්කොමලගෙ ලමයි පාසැල් නිවාඩුවට මේ ගෙදර තමා ඉන්නෙ.

මේ පවුල ඇතුලෙ මම හිටියෙ බාලම කොල්ල හැටියට නිසා අයියලගෙ වැඩි ආදරයක් මට ලැබෙන්නත් ඇති.

ඒ ආදරයත් එක්ක එදා මට නීරස උනත් අද හිතද්දි අමුතු රසයක් ගේන අත්දැකීම් ගොඩයි.. පුලුවන් විදිහට මම ඔයාලත් එක්ක ඒව බෙදාගන්නම්.

මගෙ ලොකු තාත්තට පුතාල 4ක්, ලොකුම අයියයි, පවුලෙ ලස්සනම කොල්ල උන බාලම අයියයි ඇරෙන්න අනිත් දෙන්න ටිකක් සෙල්ලක්කාරයො උනා.
3න් වෙනි අයිය නාමල්, ගමේ එදා හිටිය කෙල්ලන්ගෙන් මෙයාගෙන් බේරිලා හිටපු එකෙක් නැතුව ඇති. එකම පවුලෙ අක්කගෙන් පටන් අරන් බාලම කෙල්ලගෙන් ඉවරවෙන අමුතුම ආදරයක් එයාගෙ තිබ්බෙ.
දෙමල නලුවෙක් මතක් වෙන රූපයක්, උඩු රැවුල,මුදු කොන්ඩෙ,කලු උනාට ලස්සන ඇඟක්.එයාල ගෙදරම හදාගත්ත bar එකක exercise කලා. එක නිසා gym බොඩි එකක් තිබ්බ.

මට මතක් වෙන මුල්ම සිද්දිය වුනේ එයත් එක්ක. දවසක් හවසක නාමල් අයිය පාපැදියක ආව. අනිත් අයියල ඔක්කොම cricket ගහනව. මගෙ වයස 10ක් වගෙ වෙන්න ඕන. නාමල් අයිය මට වඩා හරියටම 10ක් වැඩිමල්.
” පසිඳු, එනවද ගමනක් යන්න?”
” කොහෙද ?”
“එනවකො, ගඟ පැත්තෙ යන්නෙ”
” අම්මෝ, ගුටි කන්න වෙයි”
” මම පුන්චිගෙන් අහන්නම්”
” පුන්චි, මල්ලිත් එක්ක මම බෙහෙත් කඩේට ගිහින් එන්නම්?”
” ඉක්මනට එන්න, දැන් රැවෙන්නත් ලඟනෙ.

නාමල් අයිය ඇඳල හිටියෙ අපි ගල් ශොර්ට් කියන කොට කලිසමක් සහ ට් ශිර්ට් එකක්.. මම පොඩි කාලෙ ඇන්දෙ ඉනට elastic දාපු ශොර්ට්. මාව bicycle එකේ bar එක උඩ තියාගෙන ඉස්සෙල්ලම ගියෙ කෙල්ලෙක්ගෙ ගෙවල් ගාවට. වට ගානක් කැරකිලා යන්තම් සාක්කුවෙ තිබ්බ ලිවුමක් දීල කිඳෙල්පිටිය වෙල්යාය මැදින් වැටුන බණ්ඩාරගම පාරදිගේ ගියා. දැන් වගේ නෙමේ පාරවල් වල වාහනයක් ගියෙ ඉඳල හිටල.

යනගමන් කඩේකින් cigarettes අරගෙන මට toffee ගත්ත. ලොකු පාලම පහු කලම තියෙන පොඩි පාලමක් ගාව නැවතිලා. කකුලක් පාලම් ඇන්දට තියගෙන cigarette එක බොන්න ගත්තම මම බිමට බහින්න හැදුවට දුන්නෙ නැහැ.

” ඔහොම ඉන්නව පොඩ්ඩක්, දැක්කද මාලු ඉන්නව”

පාලම යටින් යන වතුරෙ ඉන්න මාලු බලන්න මම පාලම් ඇන්දට බර උනා.මගෙ පිටිපස්සෙන් නාමල් අයියත් මාලු පෙන්නන්න වගෙ බරවෙලා දැන් මාව පාලම් ඇන්දට තද වෙලා. මට අමුතු හැඟිමක් එන්න තරම් මොන හරි දෙයක් එතනදි උනා මට මතකයි. අයිය මාව තුරුල් කරගෙන තමා මාලු පෙන්නුවෙ. එතනින් යන්න ආව මිනිස්සු දෙන්නෙක් නිසා අයෙත් මාව bicycle එකෙ තියගෙන කිඳෙල්පිටිය හන්දියෙන් හිරන පාරෙ ගියා.

හිරණ පාර හරිම පාලු පාරක්. ටිකදුරක් යනකන් විතරයි පාර දෙපැත්තෙ ගෙවල් තිබ්බෙ. ඊටපස්සෙ දෙපැත්තෙම වෙල්යාය. දෙපත්තෙ වැවිල තියෙන වෙල් ආත්ත ගස් වල අතු පාරට නැමිල අඳුරු බවක් තිබ්බෙ. මට හොඳටම බයයි.

” නාමල් අයියෙ අපි යමු”
” ඉන්නව ඉතින් පොඩ්ඩක්, තාම ගඟ ගාවටවත් අවායයි”
මීහරක් රැනක් පාර හරහ.ටිකකින් අපි ගඟ පේන හරියෙ, ගඟ අයිනෙ ලොකුවට හැදිල ගඟට බරවුන විශාල ගස් තිබ්බ. පැත්තකින් අම්බලම, මිනිස්සු කිහිපදෙනෙක් හිටිය ගඟ අයිනෙ. එක්කෙනෙක් හයියෙන් හූවක් තිබ්බ. මාව ගැස්සිල ගියා.

” එහෙම තමා එහා පැත්තෙ තියෙන පාරුව ගෙන්න ගන්නෙ”
එතන හිටපු වයසක මනුස්සයෙක් මගෙ දිහා බලල කිව්ව.

පාරුව ආවම හිටපු අය ඔක්කොම ඒකට නැග්ග. මටත් ඒකට නගින්න ආසාවක් තිබ්බට බයයි. නාමල් අයිය මාවත් උස්සල අරගෙන පාරුවට නැග්ග. එහාට මෙහාට පැද්දෙන කොට මම බයේ අයියගෙ ඇඟේ එල්ලිල හිටියෙ.

” මහත්තයල බහින්ඩ, අපි ආපහු මෙගොඩට එන්නෙ හෙට උදේට. වෙන දවසක වෙලපහින් එන්නකො එගොඩ යන්න.”
බුලත් කහට බැඳුන දත් දෙක පෙන්නල අහින්සකව හිනාවුන පාරුව පදින මනුස්සය කිව්වම අපි බිමට බැස්ස.

යන්න ගිය පාරුව ආයෙත් හරවල ආවෙ ඇතින් ඇහුන හූ සද්දයක් නිසා. ගෑනු, මිනිස්සු කිහිප දෙනෙක් දුවගෙන ඇවිත් පාරුවට ගොඩ උනාම පාරුව කඹයක අධාරයෙන් ගඟ හරහ එගොඩට ඇදිල ගියා.

” අපි යමු”
” මොකද හදිස්සි, පොඩ්ඩක් ඉඳල යමු.”
නාමල් අයිය මාවත් අතින් අල්ලගෙන අම්බලම ඇතුලට ගියා.

ඒකෙ බිත්තිවල කුණුහරුප ලියල. චිත්රම ඇඳල තිබ්බ.ඒකාලෙ ලොකුවට ඒව තේරුණේ නැති උනත් ගෑනුන්ගෙ මිනිස්සුන්ගෙ හෙලුවැලි රූප හඳුන ගන්න පුලුවන් උනා.
අයිය සිමෙන්ති වලින් හදල තිබ්බ බංකුවෙ වාඩිවෙලා මාව ලඟට ඇදල අරන් එයාගෙ කකුල් දෙක මැද්දෙ මාව තියා ගත්ත. එහෙම තියාගෙන එයාගෙ ඇඟට මාව තදකරගෙන මගෙ ඇඟ අත ගෑව.

ටිකක් වෙලා යද්දි මගෙ කලිසමට උඩින් චු පැටියව අත ගාන්න ගත්ත.
” ආසයිද?”
මම ඔලුව වැනුව.
” එහෙනම් මගෙත් අල්ලන්න”
” මට බැහැ”
” අනේ,, එක පාරක් …”
” අපි යමුකො” මම දැන්නම් බයවෙලා හිටියෙ.
” ඉක්මනට ඇල්ලුවොත් ඉක්මනට යන්න පුලුවන්”
එයාගෙ කොට කලිසමට උඩින් මම අත තිබ්බ.මගෙ අත අරන් එක උඩින් තියල තදකලා.
” පොඩ්ඩක් ඔහොම ඉන්න” අයිය මාව ඇතුලෙ දාල ආයෙත් එලියට ගිහින් වට පිට බලල ඇතුලට ආවෙ එයාගෙ එක එලියට අරගෙන.

ඒක හරිම ලොකුයි, මම ලොකු කෙනෙක්ගෙ එකක් දැක්ක පලවෙනි දවස.

” අල්ලනවකො හයියෙන් ඉක්මනට යන්න ඕනනම්”
මම ඒක ඇල්ලුවෙ බයෙන් බයෙන්. ආයෙත් මාව සිමෙන්ති බංකුව උඩින් තියල එලියට ගිය අයිය දුවගෙන ඇවිත් මාවත් ඇදන් එලියට පැන්න.

එතකොටම අමුඩ ඇඳගත්ත දෙන්නෙක් එනව නාන්න. මව bicycle එකෙ තියා ගත්ත අයිය ආපහු එන්න පිටත් උනා.
ඒ මිනිස්සු පේන්නෙ නැති හරියෙදි ආයෙත් එයාගෙ එක එලියට අරන් මට අල්ලන්න කිව්ව. එයා bicycle එක පදින ගමන් මම හෙමින් හෙමින් ඒක ඇල්ලුව.

“ගෙදර ගිහින් කියන්නෙ එහෙම නැහැ ඔන්න. දෙන්නටම ගුටි කන්න වෙයි හරිද?”

‘ හා”

කරුවල වැටෙන්න ඔන්න මෙන්න තියෙද්දි මාව ගෙදරට දැම්මෙ.
” කාටවත් කිව්වෙ නැත්නම් ආයෙත් එක්ක යනව” කියල කියලයි.

කෙසෙල් පඳුර ගාව.

ස්කෝලෙ නිවාඩු දවසක මම වත්තෙ පිටිපස්සෙ කොස්ගහක මුලක් උඩ වාඩි වෙලා ගමටම ඇහෙන්න පොතක් කියවනව… නාමල් අයිය ආව ගෝනි ටිකකුත් අරන්.

” මල්ලි, වත්ත අතු ගාල කොස්කොල මේවට එකතු කරනවද?”

මට පොත කියවන්නත් නැහැ. මම ඔලුව උස්සන්නෙවත් නැතුව ඉන්න ගමන්

” මට බැහැ, මට පොත කියවන්න ඕන”කිව්ව.

“මම ඔයාට පෑනක් දෙන්නම්”. පැන්සල් කොටවලින් ලියන මට පෑනක් කියන්නෙ මහ මෙරක්.

කිසි කතාවක් නැතුව ඉදලත් අරන් මම වැඩේට බැස්ස. නාමල් අයියත් දාඩිය පෙරාගෙන වැඩ. අතුගානකොට ඇවිස්සෙන කොල අස්සෙ ඉන්න සත්තු කන්න කුකුල්ලු රන්චුවක් පොරකනව. නාමල් අයිය සරමක් ඇඳල ඒක කැහැපට ගහගෙන හිටියෙ මල්ලියව පේන නොපෙනෙන ගානට.
එයා මම එකතු කරන කොල ගොඩවල් ගෝනිවලට දාන්න නැමෙනකොට මම දැක්ක පාට පාට ඉරි වැටුන ජොකෙක්.

ඒක හරියටම මම ඇඳල ඉන්න ජංගියෙ පාටමයි. අපිට ඇඳුම් මහන්නෙ අපෙ අම්ම. ඉතුරුවෙන රෙදිවලින් අයියලට ජොක්කු මහනව මම දකල තියෙනව. V හැඩයෙ එක පැත්තකින් පලල ගැටගහන්න පුලුවන් විදියට පටි දාල තමා ඒව මහන්නෙ.

මට ඉන්නව අයිය කෙනෙක්, එය මට වඩ අවුරුදු 3ක් වගෙ වැඩිමල්. එයත් කොහෙද ඉඳන් දුවගෙන ආව.

” ආ ලොකු මල්ලි, තමුසෙත් එනව මේවැඩේට උදව් වෙන්න.ඉවර වෙලා යමු බෝල් ගහන්න.”

අන්තිමෙදි අපි තුන්දෙනා ගෝනි ටිකත් කර තියාගෙන අපේ වත්ත පහලින් එහාපැත්තෙ රබර් වත්තට පැනල ඒකදිගේ ඕවිට පැත්තට ගියා.

ඕවිට තියෙන්නෙ රබර් වත්තට වඩා අඩි 6ක් විතර පහලින්. වැටට තහඩුවකින් දාපු ගේට්ටුවක් තිබ්බ. පහලට බහින්න තිබ්බෙ පොල්කොට දෙකක්.ඇතුල පෙන්නෙ නැතිවෙන්න වටේටම හොඳට වහල තිබ්බෙ එහා ඕවිටෙ ඉන්න කෙනාට මේපැත්ත පේන්නෙ නැතිවෙන්න.

නාමල් අයිය ඉස්සෙල්ල පහලට බැහැල අපිවත් පහලට ගත්ත. මම පොල්කොට දිගේ පහලට බහින්න බය උනා. යටින් තිබ්බෙ වතුර කානුවක්.

” ලොකු මල්ලි, ඔයා කඩේට ගිහින් මට සිගරට් දෙකකුයි ඔයලට ටොෆියි අරගෙන අනිත් කොල ගෝනියත් අරන් එනවද?”

කියන්නත් කලින් අයිය සල්ලිත් අරන් ගියා. කඩේටත් ගිහින් ගෙදරටත් ගිහින් කොල ගොනියත් අරන් එන්න සෑහෙන වෙලාවක් යයි.
පොඩි පිපිඤ්ඤ ගෙඩියක් කඩාගත්ත නාමල් අයිය කෙසෙල් පඳුර ගාව හෙවනට ගිහින් මට ඔලුවෙන් කතාකලා. පැලවලට වතුර දාන ලිඳෙන් හෝදල ඒක මට දූන්න කන්න.

ඒ අතරෙ වට පිට බලල මගෙ ගාවට ලන් වෙලා ඔලුවෙන් අල්ලගෙන අනිත් අතින් එයාගෙ සරමෙ ඉස්සරහින් උස්සල ජොකාගෙ කකුල් අස්සෙන් මල්ලියව එලියට ගත්ත.
” මල්ලි ,, මෙක පොඩ්ඩක් කටේ දගන්නකො”
මම ඔලුව වෙනුවෙ බහැ කියන්න.
” අනේ… එක පාරක් ගන්නකො. දැන් අයියත් ඒයි. ඉක්මනට ගන්නකො.”
මගෙ උසත් ඒහරියට වගේ නිසා මුන ගාවට ඇවිත් හිටගත්තම මගෙ මූනෙ ගෑවෙන ගානට.

බලෙන් වගේ මගෙ කටට දැම්ම. ඊටපස්සෙ කරන්න ඕන මොනාද කියල මට තේරුනෙ නැහැ.

” අයිස් ක්රීමම් කනව වගෙ කරන්න”. මම මොනත් නොකර එලියට දැම්ම. ඒකෙ කෙල ගෑවිල දිලිසෙනව. මාව කෙසෙල් ගහකට හෙත්තු කරල මගෙ කලිසම පත් කලා. කෙල ගෑවිලා දිලිසෙන මල්ලියව මගෙ කකුල් දෙක අස්සෙ දාල ගලක් කපන්න ගත්ත.

” මල්ලි කකුල්දෙක එකපිට එක දාල තද කරන්න” හති දාන ගමන් අයිය කිව්ව. එයා මාව මිරිකගෙන ඉන්න විදිහට මගෙ ඇඟත් රිදෙනව. උනුම උනු කැරි පාරක් කකුල් දෙක අස්සෙ යවලම වැඩේ නවත්තල ලිඳෙන් මගෙ කකුලුත් හෝදල ඉවරයි මගෙ අයිය එතනට එනකොට.

 

  1. ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

ලබාදෙන්නකෝ ප්‍රතිචාරයක්

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )